Helgen

Nu har även den här helgen sprungit förbi, men har ändå hunnit med en del. I fredags jobbade jag 7-14 på ht, riktigt skönt att sluta 14 då känns det som hela dagen är kvar. På eftermiddagen lagade jag mat och umgicks med Lea. Hann med en powernap med ;)
Hästarna vilade och bara stallarbete som gällde. La mig rätt tidigt då resan mot Stockholm gick av stapeln 6.30!
 
På lördagen var det då dags för SPTFs årsstämma, jag, Iia och Sven åkte från Vpts. Tyckte resan gick riktigt fort är  trevligt när man har trevligt sällskap. Vi hann diskutera mycket ponnytrav, travskola och mycket annat!
Själva mötet tog 35 min då inga motioner var inlämnade i år, så många mil för de mötet. Men efter mötet kom ponnysportchefen Rikard Sjöberg in och informerade om en del nya projekt och regelförändringsförslag. De har skapat en ponnytravkommite med 3 personer från sptf, 3 från ST och 3 från sällskapen. De ska tillsammans diskutera saker kring ponnytravet sedan ska de lägga fram förslag till ST. Kommittén har ingen beslutanderätt. Jag tycker att det är positivt, bara att hoppas att de personerna är lyhörda och insatta. :)
Sedan åkte vi hem igen :D så var hemma redan 19.30.
 
Carro var ute och körde både Nypon och Johny. Johny skulle ha startat på istravet denna helgen men det blev inställt för att banan inte höll. Så fick lägga om hans träning denna veckan, han får nu ta det lugnt en vecka till innan vi drar igång mot 27 april igen. Han ska troligen starta den 6 april som det sista hårda han gör innan den första starten.
 
Nypon och twixan är anmälda till påskbomben som går av stapeln nästa vecka. Jag blir dock mer och mer orolig att Nypon inte kommer med pga dåliga poäng. TT har nästan dubbelt så mycket poäng men det är ju ändå Nypon vi har satsat på med det här loppet. Men kommer man inte med är det inget att göra. Förra året var det 17 anmälda men jag hade tur och fick med båda mina den gången. På tisdag kommer iaf startlistan och jag kommer hänga över datorn!
Från påskbomben förra året, kan knappast gå sämre så vi tänker positivt! :D
 
Jag tycker att det ska bli så otroligt kul att säsongen äntligen drar igång! Vi har många nya ekipage som ska ut från travskolagänget och vi kommer ha så trevligt i sommar!
Det har ju börjat väldigt bra så hoppas det kan fortsätta i den stilen!
 
Idag har jag haft sovmorgon till typ 11 händer inte varje dag så skönt!
Sedan var vi en stund hemma hos pappa så lea fick träffa moffarn, Magnus hämtade 50 höbalar så länge. Så nu klarar vi oss 2 månader till :P
 
Imorn drar vi mot Göteborg och Åby för att heja fram Digo till seger! Man kan ju iaf drömma ;) Jag , Magnus och Jimmy som åker.
Han är tippad tvåa både i ronden och på åbys hemsida.
 
 "Här i dagens första lopp bjuds vi på ett riktigt starkt startfält där flera av motståndarna inte hade gjort bort sig inom den svenska rikstoton. Överst i rankingen sätter jag Veijos 3 Embassy Photo som har varit ute just i V75 lopp på slutet(två av de tre senaste) och som dessutom har en klart plusbetonad statistik då han kommer ut över lång distans för Veijo(två vinster och två andraplatser på fyra starter).. Laddas mot spets! Svanstedts 2 Rydens Indigoblue är segervan men lär behöva lopp i kroppen då han har varit ifrån i nio veckor inför dagens framträdande. Flemming Jensen hade en dunder o brak föreställning och vann tre V75 lopp i lördags. Han tar här ut starke 1 Garcon L.L som trivs över distansen och som vann på rejält sätt i sin årsdebut på Ålborg. Även Garcon L.L har dock varit ifrån något inför dagens start.."
 
Det märks direkt när hästarna kommer över 100000:- tycker jag. Många hästar kommer bara dit och direkt när man kommer över blir motståndet helt annorlunda. tycker de skiljer mer mellan en häst på 50000:- till 150000 typ än vad det skiljer på en med 200000:- och 300000:-  Bara att hoppas han håller så kommer han tjäna sina pengar!
 
Man ser på hästar om dom har det eller inte...
 
Hinner inte hem till min travskola heller så jag och Ickan bytte. Så då får jag ha mina licenselever när de ska göra provet ;)
 
Nu ska ja duscha sen får man ju ta och kolla på Ponnyakuten ;)
 
Ha de!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0