Förra veckan...

 
Kör en liten resume...
 
Onsdag: Jobbade extra 7-16 sedan åkte jag hem och hämtade hästarna. Körde motion på banan ca 6 varv jag körde Johny och Matilda E körde Nypon. Gick jätte bra, båda va mycket pigga och fina. Sedan på kvällen kom Sara och gick igenom Texas, och körde mjukdelsbehandling med laser och elektromagnetiskt täcke på Johny. Hon gick även igenom honom för att se om han hade några skavanker. Men hon tyckte det såg ut som en annan häst, jätte fin :D Så det är kul när arbetet man lägger ner gör skillnad. Största delen är verkligen carros förtjänst hon har lagt ner väldigt mycket tid på han i vinter.
 
Torsdag: Jobbade 7-16 sedan hem och bara slappade. Tog stallet men hästarna vilade.
 
Fredag: Jobbade 7-16 ´även då, sedan åkte jag hem och gjorde middag. Jimmy kom på besök även den här fredagen börjat bli en riktigt trevlig vana! Såg på Twiligth trean, och planen är att se 4:an nu på fredag :D
Hästarna vilade.
 
Lördag: Då var det dags för istravet i Arvika, vi åkte hemifrån vid 08 tiden för att åka in till banan och hämta upp General och familjen Eklund. Värmde Johny och han såg riktigt fin ut! Loppet gick och han travade! Han travade lika bra fast det var en snäv 800meters bana. Han stod ju omöjligt till redan innan loppet gick och Micklo Nick var förbi redan ett varv från mål och då slutade Carro köra på honom. Men Micklo Nick fick 3 galopper och blev diskad. Den som vann var det inget att göra åt då den var alldeles för långt fram. Men sluttiden blev 2.12 och det tycker jag är en väldigt bra td men omständigheterna!
General blev 4:a och gick 2.44 riktigt kul att han verkligen fungerar nu! Var en trevlig dag och särskilt roligt när hästarna gick så bra! Hade men Nypon till banan så han var där under tiden vi var i Arvika. Fick hjälp av Justine att träna honom, jätte snällt av henne!
På kvällen åkte vi hem till min famlij och hade Mellomys, riktigt trevligt och de låtarna vi hoppades på gick vidare!
Foto: Arvika travet
 
Söndag: Då var det en riktig hemma dag, vi städde och fixade här hemma. Var en stund hemma hos pappa. Hästarna hade en välförtjänt vilodag.
 
Måndag: Var ledig på dagen men jobbade på travskolan på kvällen. Hade mina silvergrupper för första gången och jag trivs jätte bra med dom! Både hästar och barn skötte sig hur bra som helst igår och då är det kul att jobba!
 
Idag har jäg jobbat extra 7-16 sedan hem och hämtade Lea och badkläder, så åkte vi iväg till badhuset med Katarina och Tindra. Lea är helt GALEN i vattnet, mycket tack vare babysimmet. Det är verkligne nått jag förespråkar! Sedan åt vi på pizzan och handlade på ica. Kom hem nu vid 20 tiden. Hoppas Lea sover längre än till 07 imorn när vi ska vara hemma på dagen. Hästarna vilade, de ska med till banan imorn. Carro ska köra dem när jag har licensgruppen. Sedan är det teori med tävlingsgruppen.
 
 
Nu ska ja gå upp och lägga mig :D
 
Ha de!

Kommentarer
Postat av: jimsan

Strax fredag:))) ..o lördag!!

2013-03-06 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0