Veckan som gått..

 
Dåligt på bloggfronten den här veckan men har varken haft tid eller lust. Så får väl försöka mig på en resume.
 
Måndag: Den här dagen bestod av jobb. Först 7-16 på hemtjänsten (som var min första dag där på ca 3 veckor efter alla sjukdommar!) Sedan hade jag guldkursen 16-19. Vi tränade på voltning även den här gången och det gick super! La även till springspåren. Nu på Lördag ska de tre första ifrån gruppen köra sina första istrav. Den här gruppen är verkligen kul att ha!
 
Tisdag: Tror inte det hände ett dugg den här dagen! Var ledig och myste bara med Lea.
 
Onsdag: Jobb igen denna gången på travet. Hade planering av travskolans grupper tillsammans med Ickan och Johanna. Gick bra och det ser bra ut inför våren! Sedan hade jag även med mig Nypon och Johny till banan. Blev att köra motion på banan tillsammans med Johanna-Zalsa, Ickan-TT och jag med Johny. Riktigt kul att köra ihop med vännerna! Och att Johny kändes som en dröm gjorde ju inte saken värre ;)
Medans vi körde var det hästskötarsystem så det var 4 tjejer där och red/körde under tiden.
 
Torsdag: kvällsjobb på ht, men först var jag några timmar på kontoret och förberede alla brev som ska skickas ut innan kursstart. Alla hästarna vilade.
 
Fredag: Jobbade 7-14 på ht, sedan var jag bara hemma med familjen. Pållarna vilade.
 
Lördag: Jobbade 8-12 på travet, hade hästskötarsystemet. Och det kom även en famlij ifrån Norrköping som skulle kolla på Wirre, de provred och pysslade med henne. Och de älskade henne (vem gör inte det!) så det beslutade sig för att ta med henne hem. Hoppas verkligen att de väljer att ha kvar henne för bättre ställe att pensioneras på får man leta efter! Stora hagar med kompisar på en hästgård, det är hon värd efter alla år. Det kom 3 tjejer och Elin och Meja red Texas och Twixan. Twixan var väldigt pigg och glad, positivt! Senaste veckorna har hon även börjat leka och bocka i hagen med shettisarna så hon lever nog livet just nu. Anjela körde intervaller med Triniton. När jag kom hem gick jag ut och körde Nypon som var halvt galen! Han är ju snäll men han har faktiskt gjort en del saker innan vi fick honom. Han var jätte pigg och jag fick hålla i ordentligt för att han skulle springa i lugn tempo. Kände dock att han blev så pigg att han ibland började förbereda sig på slå men jag lyckades ordna upp det. Det är ju inte bra, men dock är det ju bra eftersom han iår är 17 år och piggare än nånsin!
Carro ridtränade Johny. På eftermiddagen gjorde jag mig iordning för på travgalan. Bussen gick 17.15 och vi var framme runt 19. Hade super trevligt och trots att varken Linnea eller Pirre vann så hade nog alla det trevligt! Tycker förresten att det är helt sjukt att Pirre inte vann årets ponny! 4 av 5 segrar och en 2:a plats tycker man ju borde tala för sig själv men tydligen inte. Du tar dom nästa år! Eller ja näst efter Johny då ;)
 
 
Tog lite bilder av dig Ickan hoppas det är okey ;)
 
Idag har jag inte gjort mycket! Förstår ni kanske ;) Men imorn är det nya tag jag ska jobba på kvällen på TS. Innan ska jag försöka hinna med att köra Nypon, Johny ska Caroline köra intervaller med på isen. Hur bra som helt att bo precis brevid en sjön som dessutom sköts. De har plogat en fin "rundbana" och en "rakbana" så det får det bli imorn.
Ska försöka blogga bättre under veckan men hur det blir med det får vi väl se ;)
 
Ha de så gött!
 

Kommentarer
Postat av: viktoria

Ojas, kul vare :)

2013-01-20 @ 22:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0