Veckan som gått 2....

Får väl göra som förra veckan och skriva om hela veckan på en dag.
 
Måndag: Jobbade på travet, hade guldkursen. De räknade ut distanser och sedan voltade de för första gången på olika distanser. Inga problem det heller! De är verkligen guldelever! Jag var ute på isen med Nypon och körde motion. Carro red Johny.
 
Tisdag:Då var jag ledig på alla ställen! Jag, Lea och Carro åkte till töcksfors och shoppade lite. Eller ja Carro och Lea fick saker. :P Hästarna vilade.
 
Onsdag: Var egentligen ledig på HT men de ringde och frågade om jag kunde gå in extra så det gjorde jag. Gött att få in lite komptimmar så man kan ta ledigt nån annan gång. Så blev en lång dag eftersom jag hade travskolan på kvällen så 7-19. Börjar bli en vana ;) De tränade hästarna och jag skulle köra Twixan men Johanna E var med Matilda upp. Så frågade om hon ville köra och de ville hon, tur för mig ;) Hon är väldigt fin nu, tränar på mycket bra :) Hon blev även skodd idag av hovslagare Per. Ska bli väldigt kul att ha han som hovslagare nu denna säsongen på Twixan han är verkligen bra på att sko, På tisdag ska hon till vet och få sina tänder raspade.  Carro var ute med de här hemma.
 
Torsdag: Jobbade kvällen på HT innan var jag på travet och kollade på när ickan körde snabbjobb med Edvin. Kul att det börjar bli ordning på honom nu. Efter alla skadebesvär
Per skodde fler på travet. Hästarna vilade. Magnus hämtade 50 höbalar.
 
Fredag: Jobbade 7-16 på ht sedan hem och myste med familjen. Carro var ute med hästarna.
 
Lördag: Jobbade på travet, också var det istrav. Idag hade vi Johny med. Meja körde Twixan innan så hon fick röra sig såg fin ut. Och tre av mina måndagstjejer körde sina första lopp med shettis. Det gick super bra och de gick faktiskt väldigt fina tider med dem. Matilda vann med sin General, väldigt kul för henne grattis igen!
Johny värmde ganska bra dock blev det inte optimalt då jag skulle byta brodd till isbrodd men gängerna tog inte så fick sätta tillbaka de gamla broddena.Han ska ju skos till veckan och brodden var ganska slitna. Han har även varit ganska stökig att köra på isen. Här hemma springer han som  jag vet inte vad på isen. Han travade ganska bra dock fick han lite fel steg ibland och det märktes väldigt tydligt att han sprang och bromsade från och till. Han var lite "orolig" för att halka. Men det gick bra ändå! Vann med ca 4-5 längder på 2.12 utan nån galopp på 2280m. Väldigt nöjda efteråt, Carro sa även att hon körde ca 500m av loppet sen satt hon och åkte resten med spöet bakåt.. Han var helt oberörd efter loppet drog inte en suck. Nu ska han gå snöpulsning och ridning fram till istravet om en månad. Nypon var med in till banan och  gick motion blev 5 bakvarv (han är i igångsättningsfasen) och vi tar det väldigt lugnt med gammel gubben.
Tog bara några bilder får se om ja lägger upp dem en annan dag.
 
 
Imorgon är det Söndag och det är VPTS årsmöte och den årliga prisutdelningen. Matilda E ska åka med. Hästarna får vila.
 
Ha de gött!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Var det inte 2.17 han gick? Kollade precis resultatet:)

Svar: Nej de har skrivit fel, de sa 2,12 och om du kollar igen ser du att ellvira gick 2,15. Johny spang förbi henne och låg typ 20 meter framför i mål. Vilket betyder att han tog ca 60 meter på henne 40m som han stog bakom och 20 meter som han vann med.. Det är då omöjligt att han ska ha gått långsammare än henne. Ifall det hade varit så hade han ju inte ens kommit ikapp :) Det står även fel på Triniton.
Sandra

2013-01-26 @ 20:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0