Onsdag

Nyss kommit hem från travskolan, har haft hästskötarsystemet så de har tränat sina skötponnyer. Hade med mig Johny som skulle gå 5 bakvarv för att jogga lite men behövde även köra Twixan. Så messade och fick proffs hjälp ;)
Johanna E kom upp och skulle köra Twixan, hon brukar ha hjälp mig köra henne ibland när jag inte har hunnit och hon inte gått så mycket på travskolan. Men idag tänkte jag hon skulle få prova på att köra Johny ;) Är ju lite mer häst att köra då han e ganska frisk på bettet :)
 
Skickade ut alla ponnyer och slängde på mina deras saker så körde vi 5-6 bakvarv motion, Johny såg kanon ut!
Johanna fick prova att släppa på honom i 150 meter ungefär för att känna farten. Hon har ju återupptagit hästkarriären nu när lillasyrran fick häst. Så nu går hon guld/licens. Han travande iväg väldigt snabbt och fint och TT hängde inte med :P..  Twixan kände mjuk och fin efter istravet och båda blev bara piggare efter passet precis som det ska vara :)
 
Bra att det finns så många bra kuskar på travskolan, kommer aldrig nånsin inte ha nån kusk till mina hästar! :D
(Tänker smyga in Johny i famlijen Eklund under året, moahaha).. Johanna körde iaf honom jätte bra!
 
Alla andra hästar gick också motion och det gick jätte bra, provade en sak på Texas för att han skulle gå rakare i vagnen och de hjälpte :D Kul!
Texas
pusspuss
 
Tror aldrig det har varit så skönt att duscha och lägga sig under täcket, trött på att vara sjuk men nu känner jag iaf för första gången på 5 veckor att jag ÄR på bättringsvägen!
 
Nu blir det att spela klart mina omgångar på songpop och quizkampen, ta pensilin och se sista avsnittet av Inkognito på tv4!
 
Ha en god natt mina vänner :)
 
 

Kommentarer
Postat av: ickan

Och ringa mig sa du väl?;)

2013-01-09 @ 21:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0