veckan som gått..

Börjar bli en tradition att blogga på söndag kvällar ;)
 
Måndag: Var ledig hela dagen, var kursstart för mina kurser på kvällen men de fick Ickan ta. Jag stod nämligen i garderoben tillsammans med Madelein A var trevligt :D Blir lite drygt att stå där en måndag kväll med 11 lopp och man vet att man ska hem till Årjäng.
Hästarna vilade eftersom Carro jobbade på travskolan.
 
 
Tisdag: Jobbade 7-14 på HT, fick städa ihop med Ickan var riktigt trevligt! :D Kul att jobba ihop både på Ht och Ts.
Senare på kvällen hände det inte så mycket. Caroline var ute med både Nypon och Johny på en körtur.
 
Onsdag: Jobbade 7-16 på ht och sedan 16.00-21.00 på travet. Hade licensgruppen och efter det tävlingsgruppen. De första hade teori och guldprovet alla hade 16/19, 17/19 och 18/19 rätt. De är verkligen såååå duktiga! Andra gruppen hade med sina egna hästar (som de ska ha varje gång). De körde motion på banan och tränade lite på voltning. Det är ju inte så att man kan volta bara för att man har tagit licensen.För att bli en bra startkusk måste man öva, öva och öva. Det ska inte vara nån slump att man får en kanonstart. Det är en sak som caroline har blivit helt sjukt bra på detta året! Av 10 starter är 9 helt perfekta. Men hon har kört många lopp, för så bra va hon inte från början. Hästarna här hemma vilade.
 
Torsdag: Var egentligen meningen att jag skulle jobba kväll och äntligen få sova längre än till 06.00. Men fick byta pass pga av sjukdom så jobbade dagen istället 7-16.. Skönt med en kväll hemma med. Carro var ute och red Johny, men Nypon vilade.
 
Fredag: Jobbade 7-14 på ht, sedan hem och hämtade Lea på dagis. När vi kom hem städade vi lite eftersom vi skulle få fin besök ;)
Magnus och barna var iväg till karlstad och såg på bio. Jag fick besök av Jimmiboi, middag och movie! Såg på Twilight del 1 första gången jag såg den faktiskt! Blev sugen på tvåan så har lånat hem den till ikväll :P
Var iaf trevligt att träffas igen, händer ju inte varje dag nu när jag bor här hemma i Sillerud. När jag bodde i Årjäng umgick vi väl 5 av 7 kvällar i veckan :D
Hästarna vilade.
 
Lördag:Jobbade på travet från kl 08.00 var även istrav. Började dagen med att klippa Mathilda Gs Hilda, och OMG va mycket hår! Var verkligen behövligt. Hon är väldigt snäll men pigg ska bli så kul att se dem tillsammans på istravet den 23 mars. Carro var ute och red Highen innan samtidigt körde Matilda E Nypon några bakvarv i lugn fart och sedan ett bakvarv i lite högre tempo. Märks verkligen att han är helt fräch nu både i ben och rygg. Och för varje dag han körs blir han bara piggare och piggare. I morse fick jag passa mig, slog rätt ut när jag släppte honom. Gammel mannen! Får hoppas allt går som enligt planerna så han kan starta på färjestad siste helgen i mars :P
Många till start ifrån travskolans stall med både travskolehästar och privata. Celcius, Johny, Ellvira, Mendez, Triniton, Odessa, General och stallets nykomling Ligthning.
Gick riktigt bra överlag Mendez gick helt otroliga 2,45 i Alexandras första lopp nånsin! Triniton hade blivit tvåa om han inte galopperat innan mållinjen och blivit diskad. General vann på den snabbaste tiden matilda har kört honom på 2,44. Fanny körde också lightningen det snabbaste hon kört honom 2.50!
Johny överraskade mig och många med att gå och vinna! Trodde verkligen inte han skulle vinna denna gången då flera hästar va kraftigt framflyttade och han bakflyttad. Han fick en kanon start och va framme vid celcius redan in på upploppet sedan tog det nästan ett varv innan han tog över ledningen. Han ville verkligen inte förbi Ellvira! Det är nått han måste träna på och bli bättre med. Han bromsar när han ska springa förbi. För när han väl kommit förbi går han som tåget! Travet flöt otroligt bra för att vara han och det är det bästa som jag sett honom i lopp! Bara en galopp på 2200m och på fantastiska tiden 2,09,1 har ju bara gått snabbare en enda gång och det på super fin sommarbana. Är verkligen kanon nöjd med honom, jag vet att han har det!
 
Han har nu tagit 2 av 2 möjliga vinster, sammanlagt har carro vunnit 3/4 lopp.
Till helgen ska vi troligen anmäla till istravet i arvika, det för att se om han blir lika stabil när han inte är på hemmaplan. Han har funkat hyffsat på Årjäng även innan, så ska bli intressant och se om han spänner sig och blir mer rullig på annan bana.
Han ska efter istraven vila i ca 3 veckor helt och hållet innan vi joggar lite lätt några veckor innan första start som blir 27 april på Årjäng.
På onsdag kommer Sara och ska behandla Texas, hon ska även göra en mjukdelsbehandling på Johny med laser och elektromagnetiskt täcke. :)
På kvällen var det mello, var bästa omgången lätt.. Satte 4 av 4 möjliga i vilka som skulle gå till final/ andra chansen.  Är lite sugen på att åka till andra chansen men kan nog ha roligare för 700:-
 
Söndag. Idag har jag jobbat extra 7-14 skönt med lite extra pengar då det är dubbelt betallt på helgextra.
Sedan var jag och Lea hos pappa en stund på eftermiddagen. Nu blir det filmtajm, tänkte se New Moon.
Imorn blir det jobb 7-16, men sedan blir jag ledig i två dagar och det ska bli otroligt skönt!
 
Ha det bra alla!
 
Tråkigt inlägg utan bilder men de lägger jag in senare :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jimsan

Whaaat?? Har du fuskat me tvåan??? :p

Svar: Ja du skulle ju de :O?
Sandra

2013-02-25 @ 13:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0