Tisdag

Idag har det varit en hel ledig dag, skönt och välbehövligt!
Lea och jag tog en "liten" sovmorgon till 07... Men låg kvar i sängen och kollade på tv till 10.00. Sedan åt vi frukost och gjorde oss iordning för en tripp till karlstad.
Min älskade, så himla fin.. Men vem tycker inte det om sitt egna barn? :D
 
Har jobbat rätt mycket på slutet så ville hitta på nått med Lea, så det blev en tur till leklandet på nöjesfabriken.
När vi kom till karlstad åkte vi först till wåxnäs och hämtade upp min kusin Erica. Sedan vidare till leklandet. Har faktiskt aldrig varit där och det va riktigt kul :D Även för vuxna ;)
Men en sak jag verkligen stör mig på och inte förstår det är när äldre barn runt 9-12 leker där de små ska vara. Alla ställen var märkt med skyltar och på ett visst ställe var det märkt med grönt som betydde 1-3år.. Där sprang det stora barn som var sjövilda! slogs och buttades. Höll på att ramla över de små barnen flera gånger. Sprang uppeför rutschkanorna iställe för att åka nerför. Kastade hårda bollar på varandra. Föräldrarna till de här barnen stod och såg på och sa INGET.. Skulle skämmas ihjäl om det var mina barn.. Klart pojkar i den åldern är vilda men då ska de inte vara där 1-3 åringar ska vara.. Låter kanske som jag klagar över nått som inte är nått att klaga på men en 3 åring jämfört med en 10 åring är rätt stor skillnad speciellt när 10 åringen inte har nått vett!
Men utöver detta var det en väldigt trevlig stund och jag rekommenderar föräldrar att åka dit :D
 
Sedan åkte vi vidare till Bergvik där vi åt och shoppade!
Lea skötte sig faktiskt rätt bra idag men annars är det värsta hon vet att gå i klädaffärer :D
Försökte att inte köpa så mycket eftersom jag och Ickan ska till Ullared nu i början på mars, men det gick ju ´sådär..
Ska börja baka lite mer nu igen, så köpte den här klassikern :D
 
 
Jag gillar rosa...
 
Hade iaf en riktigt trevlig dag och det var skönt att komma ifrån lite med jobb och hästar.. Hann dock inte mer än att komma hem innan jag var tyvungen ut i stallet och mocka.. Ingen som gör de åt en ;)
Men tycker faktiskt det är avkopplande att gå ut och göra iordning i stallet.. Undra hur många boxar jag har mockat i mina dagar?....
 
Ha de!
 

Kommentarer
Postat av: Magnus.mattsson

Nja det där va väl inte riktigt rätt med Mockningen;)

2013-02-27 @ 17:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0