mån, tis och ons

Måndag:Var upp hos Johanna och fixade med mixtravs propparna och sommarlägrena. Så nu finns de ute i travskolans stall för er som är intresserade.
Sedan hade jag kurs, hade lånat in två st Justine och Matilda för att fylla ut volten. De skulle träna springspår och springband. Gick helt otroligt bra faktiskt! De är ju nästan redo för licensen redan nu ;). Johanna körde Johny och körde ett litet lätt jobb efter voltningen. Han gick mellan 2,16- 2,20 utan galopp på en puls på 160slag/min. 10 min senare hade han 55slag/min. Bra tränat där med :P Han travade  iaf fint.
 
Sedan kom Sara efter kursen och skulle gå igenom Nypon och General. Var inge större fel på nån av dem bara justeringar´. Men hon ska gå igenom dom igen innan färjestads heldag. Johny ska få en mjukdels behandling med magnettäcket och laser. Samt kolla låsningar i knä och bog. Vågar inte gå igenom honom just nu när han fungerar så himla bra, och som Sara sa känns han fin så är han fin. Det brukar märkas på honom när det är dags.
 
Tisdag: Ledig hela dagen både från ht och ts! Dock hade jag möte med VPTS på färjestad på kvällen. Så nu sitter ni och läser vad vpts sekriterare skrvier ;) Jag som är så bra på att skriva...
Kom fram till många bra saker och vi kommer att ha 3 möten nu i vår med alla medlemmarna. Jag ska ha hand om medlemsmötet här i årjäng och det är viktigt att alla kommer. Men mer info om detta kommer..
 
Onsdag: Idag har jag jobbat på ht 7-16. Ingen travskola idag. Caroline var här och red Johny, provade bomull och huva idag och då var han mer kontrollerbar. Skönt!
Såg nyss att Takida kommer till karlstad den 23 mars och naturligtvis är jag i stockholm då på sptfs förbundsstämma........ Jaja så är det ibland. Lite tråkigt eftersom jag inte kan gå nästa helg heller då stiftelsen spelar. Men men livet är hårt ibland så e det!
 
Imorn står det jobb på schemat igen 7-16!
 
Ha de!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0