Istrav Arvika

På lördag drar jag, Carro, Magnus och familjen Eklund till Arvika på istrav. Inte  lika många anmälda som det brukar vara på Årjäng men Johny står otroligt hårt till. Är han 2:a 3:a på en tid under 2.20 är jag väldigt nöjd eftersom det är 800m bana. Han har haft problem med kurvorna på Arvika och Åmål förr så skulle inte förvåna mig om det är så nu med. Han har en 1,50 häst bara 180meter bakom sig och att han skulle kunna hålla undan känns som en ganska omöjlig uppgift. Men huvudsaken med detta arvika besök är att se om han sköter sig lika bra även när det inte är hemmabana.

General får också bekänna färg inte ofta en 2,37 häst står start i ett istrav där alla får vara med :D Men det är bra att öva sig på att stå start med! Det är ju just sånt istrav är till för. Nästa helg är det istrav på Årjäng igen då ska Twixan vara med denna gången med Mathilda G i sulkyn. Det är de enda i fartväg hon ska gå innan planerad start 29mars.

Den dagen ska även Nypon gå sina intervaller enligt träningsschemat! Johny har jag inte bestämmt om han ska starta då beror lite på hur han ser ut på Arvika.

Ska iaf bli en trevlig dag utanför kommunen med trevligt folk!

 


Kommentarer
Postat av: Matilda E

Jag hoppas att Gneral kommer hänga på LA neo och sedan köra för bi på uploppet och vinna :)

2013-02-27 @ 11:03:24
Postat av: Mathilda G

Ni får ha lycka till allihopa :)

2013-02-27 @ 17:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0