Helgen

Helgen har bestått av mycke häst, som om det vore något ovanligt... :P
 
Lördag: Jobbade jag delad tur egentligen på HT, men tog ledig på kvällen. Jobbade bara till 12,30, sedan var det hem och titta på skidor gick väl sådär..
På kvällen var jag och Magnus bjudna till Johanna och Peter eftersom Johanna har fyllt år. Va väl ca 10 personer, vi åt tacos och s´åg på melodifestivalen. Var mycket trevligt, dock vet ja inte om rätt låt vann som vanligt ;) Låtarna var iaf betydligt bättre denna veckan än förra! Tyckerväldigt mycket om bidrag nr 1 ;) Eller vad säger du Johanna?
 
Söndag: Domedagen har vi kallat den. Mätdagen för vpts både Ellvira och General visste vi ju redan från början att de skulle ligga på gränsen. Johny mättes till 127cm för hans del var det ju även slutmätning. Bra mankhöjd.
Först ut var Ellvira och hon mätte 129,4cm... Puuuh skönt för Justine nu får alla se upp även i 2 år framöver!
Sedan Generals dags, där var det värre han mätte 108,6cm då var han utan skor, ner verkad, körd hårt och inte ätit sin havre på 2 veckor. Tyckte så synd om Matilda, men de fick gå ut och longera han i snön så han skulle bli riktigt avslappnad. Sedan kom han in igen och mätte då 107,3. Men lite mer raspning på hovarna och manen avklippt så mätte han 107,0cm 3 gånger! Urs kan knappt förstå lättnaden som blev för dem! Så hilma roligt att det gick bra nu har de iaf 2 år till att tävla och hur det går på slutmötningen är en annan historia.
 
Odessa mätte 102.5 i mankhöjd, lagomt!
 
Sedan åkte jag då med familjen Gunnegård och hämtade Hilda hemma hos Jenny och cilla.
Där va de många hästar! Fick även ett mål uppfyllt i livet! Se Cecilia Karlssons alla pokaler! Herregud det går inte ens att beskriva!
Men en sak är säker, jag har aldrig träffat en sån framgångsrik person som  dessutom är så överlägsen inom ponnytravet i värmland som är så otroligt ödmjuk och trevlig. Finns inte ett tecken på att hon själv skulle veta hur bra hon är på att köra häst. Hon är verkligen en förebild som många borde ta efter!
 
 
 
När jag var iväg fick jag mina två hästar tränade av Matilda och Johanna. Matilda tränade dressyr och galopp med Twixan och Johanna körde Johny närmare en mil. Så skönt att ha vänner runt om kring sig som hjälper en tillbaka! Johny ska även vara med på lektionen idag med johanna.
 
Nu ska jag snart lämna Lea på dagis för att åka till travskolan och jobba. Ikvällningen ska jag ha guldkurs och innan ska jag jobba på kontoret med allt från mixtrav till sommarläger!
Ikväll kommer även Sara och går igenom Nypon och General.
 
Ha de bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0