Helgen

Nu var denna helgen också över, tiden går så fort!
Ïgår gjorde jag inte så mycket, vi städade här hemma och fixade lite små saker i årjäng. Lea träffade mommo Lisa och fick sig en godispåse och en hello kitty tidning. Lycklig unge! Dock var inte jag lika lycklig när sockerkicken satte in lagomt till 16.00.... Hehe men det är en annan sak. Tur det bara är lördag en dag i veckan.
 
Idag har jag agerat ridskoleinstruktör, riktigt kul att vara tillbaka på gamla banor! Hade först lektion i ridhuset för Johanna och Albert. Gick riktigt bra och tycker att både häst och ryttare skötte sig alldeles ypperligt!
 
Sedan var det Justine/Ellvira, Matilda/Twixan och Elin/ Johny.
Det gick riktigt bra där med! Så kul att se när det blir en sån förbättring från gång till gång och det känns att de verkligen har gått vidare till nästa steg!
 
Tog många bilder men de höll inte måttet ;) Men riktigt nöjd med Johny idag Elin red han väldigt bra och det är verkligen nyttigt med lösgörande arbete. Men det märks skillnad på de flesta andra ponnyer och han. Han har ett helt annat steg och arbetar under sig väldigt lätt. Kanske därför han inte riktigt e en kanon på travbana ;) Men i år, då jädrar ;)
Tog en del bilder på Johny och Twixan innan vi skulle ha lektion de kommer upp i ett annat inlägg!
 
Imorn ska jag och fam Alfredsson stå i garderoben, ska bli "kul".. Ska iaf spela på en häst i sista loppet ;)
 
Mina travskolegrupper börjar imorn så missar första gången, men jag litar på att Carro och Viktoria tar han om dem.. ;)
Imorn blir det vila för hästarna men på tisdag är det dags för lite motions körning. Johny ska även anmälas till istravet på lördag. Denna gången kommer han stå hårt till!
 
Vad tycker ni om min nya design föresten?? Tack Cilla :)
 
Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: johanna

Albert hälsar och tackar för berömmet :) skräll att det blev rosa

2013-02-17 @ 21:29:56
Postat av: Anonym

Jättefin design

2013-02-19 @ 20:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0