Snabbjobb

Igår var jag inne på banan för snabbjobb men Nypon och Johny. Twixan gick provlopp 3000m i ca 2.25 fart. Håller på att ge henne mer styrka men på lördag ska hon få gå ett lite snabbare jobb med Carro.

Nypon var med i provloppet han med, märks att han har varit travskolehäst länge. För gud så lat! :D Han tänkte då helst inte springa under 2 min xD men Sluttiden stannare på 2.02/2140m då med speedkart, så nöjd med honom!

Johny va faktiskt förbättrad! Travade lite bättre och var mycket piggare. Körde 2000m och när jag kollade på kl efter 1000m stod det 2,11 och sedan när jag tryckte på stopp andra varvet så stod kl på 4.12 vilket betyder 2.06... Han gick ju de tiderna i vintras på dålig vinterbana och brodd så tycker ju inte det borde vara helt omöjligt att han ska gå det på en fin sommarbana :) Inte en enda galopp på de 2000metrarna! Dock några galopper innan ja körde :P Så helt utan kommer det nog aldrig att bli men säg den ponnyn som gör det?


Sara har gått igenom både mina samt Texas och Celcius på travskolan. Kan säga att det verkligen behövdes på Texas! Han kommer bli en kanon ponny.. Även Celcius var i behov av detta. Efter behandlingen gjorde han ett lopp på 2-04 vilket han inte gått på mycket länge, det är ju inte jätte konstigt när de satt låsningar i rygg och knän :) Så gött när man ser snabba resultat! :D

Ska iaf bli trevligt på Söndag hoppas vädret blir bättre än det har varit idag!

http://www.sptf.nu/startlistor/L_120603.pdf  <------------Startlistorna :)

Idag har jag jobbat på travskolan, Ickan va på nått kontorsnisse uppdrag ;) Ikväll ska jag sela ut Wirre som ska gå dubbelsulky :)

Har även varit sjuk nu i några dagar, men man får bara bita ihop går inte att ligga hemma allt för länge!

Byeeee!

Kommentarer
Postat av: ickan

Kontorsnisse jobb med massa gubbar ;) haha

2012-06-01 @ 16:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0