Resumé igen! :P

Får bli en resumé igen, kom hem i söndags kväll och åkte tidigt igår morse ner till Ystad!

Helgen har varit bra, känner inte att jag "lärde" mig jätte mycket den här gången. Jag har ju läst en del pedagogik på gymnasiet. Dock fick man många roligt tips på lektionsformer och det är ju alltid bra att uppdatera sig. Travskolan i sverige blir bara bättre och bättre för varje år som går. Vi hade iaf mycket trevligt och nästa kurs är kördelen som ska hållas på Axevallas travbana i september.

Kursen hölls på Bålsta konferanscenter, fruktansvärt fint och lyxigt. Tre-rätters xD Körde ca 80 mil den helgen.

Kom iaf hem på Söndag kväll runt 20-tiden, landade hemma gosade med familjen och la mig för att sedan gå upp kl 05.00 dagen efter.

Igår startade min, madelein och Linneas resa genom södra Sverige kl 06.00 från Årjängs travbana. Vi anlände nere i Klagstorp där vi skulle hämta Piraten ca 13.00. Allt flöt på bra och det verkar som jag har hittat en toppenhäst till en toppentjej!

Vi körde upp mot Gbg, men stannade dock till på Börjes där det INTE, var mening vi skulle stanna. Trots detta kom jag ut med en kasse på närmare 2000:- :O
Väl framme i GBG fick vi träffa en stor svart shettis valack E. Gläntans domino. Han verkade väldigt snäll så¨hoppas det ska funka lika bra som med Texas!

Så har sen i Fredags kört ca 200 mil! Nu blir det ingen längre tur innan vi ska till Åby!

På Torsdag åker vi troligen hämtar hem vår nya transport! Värmlands vagnen 4 life ;)




Idag har jag arbetat 7-14 och sedan har det varit Lea hela dagen! <3

Idag har Carro ridit både Johny och Twixan. Johny gick galoppintervaller och TT gick motion. På Fredag Kommer Sara och går igenom Johny. Då har jag alla papper gröna! Skönt! Så får bli ett snabbjobb på Tisdag för hans del. Twixan och Nypon ska gå intervaller på rakbanan till lördagen. Banan är väldigt hård för tillfället så vill inte köra max där nu :)

Årets första vinst (i riktiga lopp) hoppas det blir fler xD

Men har lyckats få minst 1 vinst/häst och många sek i rekordsänkningar varje år, så hoppas trenden håller i sig! :D

Är anmälan till Färjestad till veckan, ska försöka få dit alla tre.

Nu ska jag faktiskt lägga mig i sängen och se på tv, förvånar mig inte om jag somnar! Men jobb 7-16 + 16-21.30iimorn så det kan behövas!

Ha ré!

P.s Hej hej Terran! Vet inte vilken som e mest tönt du eller jag ;) haha!



Kommentarer
Postat av: Therese

jaaaa! du hälsade! :) vi är bägge töntar! :) massa pussar kramar

2012-05-01 @ 19:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0