Jag skäms!

Jag skäms över hur dåligt mitt bloggande har varit de senaste veckorna! Men ibland har man bara inte tid ;)
Jobb, famlij och häst tar upp all tid av dygnet, men det blir bättre :)

Twixan: Har tränat på, inte varit på banan sen sist hon startade för tre veckor sen. Men har gått galoppintervaller här hemma och även travintervaller på rakbanan i Årjäng en gång. Skodde om henne igår och idag var vi inne på banan och körde motion på skogsslingan. På Tisdag ska hon få ett banjobb inför helgens starter på Färjestad. Hon ska starta i Russerien och kanske även i 2.14 beroende på hur jag gör med Johny. Är ju inget bra lopp för henne men hon och Caroline behöver lära känna varandra mer :)


Johny: Var ju hos veterinären för böjprov och munkoll. Han var ju super fräch både i ben och mun så där fanns det inget att klaga på precis. Men han travar inte gött, så ringde även ut Sara så hon fick gå igenom honom. Och det var tur för han hade en hel del låsningar. Han var helt låst i höger sida, både bog och knä. Och i ryggen var de det vanliga. Hans syster var tydligen likadan. Men håller man bara kolla så brukar det vara under kontroll :) Han ska också gå ett snabbjobb på tisdag. Han ska starta på lördag han med, har dock inte bestämmt mig för vilka lopp ännu. Speciallarn är iaf givet då han kommer få stå på 2.13-2,14 nånting och jag vet han kan en bit under rekordet om han funkar. Sedan har jag inte bestämmt mig för 2.14 eller högst 9000:-.. Han har 5000:- på sig och har 2.09.5 i rekord.. Svårt val.. men vi får se :)




Nypon: Tränar på han med, mest på travskolan men några gånger i veckan går han aningen tuffare han med. Han går även han ett snabbjobb på Tisdag. Han kommer att starta i 1.57 :)



I Torsdags var vi iväg och hämtade våran nya transport, snygg som fan :D Använde den redan på kvällen då vi åkte in med Johny och Twixan för att köra Intervaller på rakbanan.

Igår var ju sara här och sedan även Anders (hovslagaren). Vid 19.00 var det möte med ungdomsrådet.
Idag har jag haft en välförkänt ledig dag! Inte varit ledig en hel dag sen måndag förra veckan! Vi har gjort klart den nya hagen och hästarna fick komma ut i den nu på kvällningen. De var lyckliga!







Imorgon är det "Till start" Sven Lindblom kommer och har föreläsning :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg han är den där Johny boi ;)

2012-05-05 @ 21:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0