Tisdag

Nu börjar dagen leda mot sitt slut, och jag har hunnit med massa!
Började dagen med en tur till Töcksfors och fikade ihop med mina tanter! Kerstin och Eva!
Sedan när jag kom hem började jag rensa bland Leas urvuxna kläder, det är itne klokt va mycket man har hunnit köpa under den där "korta" tiden. Och när jag ändå var på rensarhumör så passade jag på att ta smykes/sminkbyrån!

Caroline var ute och tränade backträning med Twixan, hon börjar ta åt sig riktigt ordentligt av träningen nu!
På fredag kommer det en hovslagare som ska sommarsko och balansera både henne och Johny. Ska bli intressant med ny balans på Johny och se hur de funkar!
Så på Onsdag nästa vecka får hon gå ett snabbjobb på banan och efter det bestämmer vi oss ang påskbomben.

Sedan var det min tur att gå ut och köra vildingen, och han var faktiskt riktigt lugn och fin idag.
Han är en riktig kanonponny, jag kör ju som sagt dressyrträning med honom varje gång jag är ute och kör. Nu gör han slutor åt båda håll och samlar traven riktigt ordentligt.

Samlad trav är ju inte när hästen travar långsammare, utan när han samlar upp traven och blir spänstigare. Väldigt många ponnytravare har en markbunden och oenergisk trav när de går ridning eller dressyrkörs. Men så är det inte i hans fall, när man tömkör honom så efter ett tag får han en fantastisk flygande och samlad trav. Riktigt häftigt att se!
Skulle så gärna vilja att han blev testad i dressyrsamanhang men det är svårt att hitta en ryttare som är tillräckligt duktig, eller det är väl inte helt rätt ord utan rättare sagt tillräckligt skolad inom ridningen som samtidigt inte är för stor för honom. Då menar jag riktiga tävlingar inga "låsas" :D 
Men vi får se ;) Alla med lite känsla går ju att lära upp!

Man blir väldigt ridsugen när man håller på med dressyrkörningen, men det får vänta. Jag vill ha en riktig häst som man inte bara "skoj"rider på. Och jag har inte tid för en riktig dressyrhäst i dagsläget!


Hingsten Toscamoon med Christina Strand!

Helt ofattbart att man bruka få rida den här underbara hästen! Inte många tränare som skulle låna ut så fina hästar! :D

Saknar att rida för Christina, hon är absolut den bästa! Utbildad tränare och dressyrdomare, och jag har lärt mig mycket under de åren jag red för henne! Köpte Miss Ofelia av henne med!


Och i skrivande stund är det endas minuter kvar tills start på Jägersro!
Våran Rydens Indigoblue gör årets andra start, det började ju bra sist. Men vågar inte hoppas för mycket!

Startlistan till Istravet har med kommit, och på lördag får Carro och Magnus klara sig själva!

Kategori B och russ, start kl. 12:00

1640 m handicapad efter

1. Ekslätts Poseidon Nelly Jernberg 2.23,1

1680 m

2. Ellvira Justine Andersson 2.19,8

1760 m

3. Celcius Line Karlsson 2.13,4

4. Maximillian III Daniel Persson 2.12,8

1800 m

5. Ola Matilda Svensson 2.13,9 +40 m

1860 m

6. Karamellen Christina Marie Tilp 2.04,4

1840 m

7. Nypon II Caroline Mattsson 2,06,7

1900 m

8. Micklo Nick Cecilia Karlsson 2.05,6 +60 m

Genomsnitt av rekordhandicap och 1,8 sek, tillägg 20 m för varje seger


Hejs svejs!!


Kommentarer
Postat av: Vickan

bara liite fin, johny är finare ;) haha

2012-03-21 @ 10:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0