Sooooool!

Hejsan hoppsan!
Orkade inte blogga igår, så tar lite om gårdagen nu först.
Va först i Charlottenberg en tur med Ickan, Hittade massor!
*En mascara
*2 tröjor
*Ett part byxor till Lea
*Solbrillor ;)
*Ett par byxor till mig :P
*En klänning
*Örhängen

Det va de! Nu är det ett par converseskor som står högst upp på listan, har inte bestämmt modell eller färg än så de får vänta tills det har torkat upp lite!

När vi kom tillbaka va det bara att börja ta in hästar, sen tog jag en tur med Texas som äntligen har fått på sig skor. Så nu börjar träningen på allvar!

Kl17 kom mina vuxenelever! Vi tränade voltning med varmbloden och jag hade med Nypon som utfyllnad i volten. Körde sedan ett 1640 heat med honom, i 2,10 fart utan att driva och utan käk! Han känns super för dagen!

19.00 började första teoritillfället på körlicensutbildningen ;)



Idag har jag haft en riktig Lea dag, vi sov bort halva mörran och sedan åkte vi in till morbröderna och fikade.
Caroline har varit här och kört Twixan som va fin, men när hon kom ut i hagen igen drog hon i värsta galoppen och slog bakut. Dax att öka på träningsdosen?

Johny tog jag ut på en träningsrunda, jag kör dressyrkörning med honom varenda gång jag är ute med han. Och det ger verkligen resultat, så fin som han känns nu har jag aldrig känt honom.

Nya träningsreceptet på honom är skritt, skritt och galopp.
Trava i backar sliter, skritta i backar bygger!
Hoppas han får visa sin riktiga kapacitet i år på travbanorna! Jag tror han egentligen är bästa hästen i stallet trots sämst rekord :)

2012 blir hans år, om inte 10 sek rekordsänkning vore nog förra året så tror ja han blir ännu bättre iår!


Fick idag mejl om deltagarlista och info till deltagare ifrån Wången ;) Jag och Julia ska nämligen utbilda oss till Travskoleinstruktörer med start nästa helg.

Man är som jag sagt förut aldrig fullärd och jag älskar att lära mig nya saker och utvecklas!
Dessutom ska det bli extra kul eftersom det är uppe på Wången!
Kommer dock bli 4 långa dagar ifrån min familj, har som mest vart borta en dag innan. Men jag är övertygad att de klarar sig ;)



Jag har en lugn stund på jobbet med, är ju vikarie och då är det väldigt ojämnt hur man jobbar. Nu har jag varit ledig denna veckan och de är faktiskt skönt!
För 1 april börjar de på allvar då har jag fått ett vikariat som håller t.o.m okt, till att börja med. Ska bli skönt att veta hur man jobbar och kunna njuta av ledigheten utan att behöva känna oro att man inte ska få ihop tillräckligt med timmar. Samtidigt har  jag då ett schema och följa och får ju inte bestämma själv hur jag ska jobba.
Har dock redan tagit semester 14-15 juli ;) och alla travdagar med VPTS! :D

Idag ramlade det in yttligare en anmälan till rid/körlägrena som ska hållas hemma oss mig i sommar! Nu är det 10 i de ena och 7 i de andra! Positivit att det är så populärt!


Bye så länge! // Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0