Momarken

Idag va vi som sagt iväg till Momarken med Johannas Zalsa. Det gick bra med de förutsättningarna. En bekväm häst utan spö med en ny kusk :D Men gick 2,05 och det är ju riktigt bra!

Innan vi åkte hann jag med mycket, städade bilen (som jag inte hann igår) och storstädade Leas rum ihop med henne.

När vi kom in så haltade Johny IGEN... Blev skodd i fredags och han är alltid halt nån dag efter då han är väldigt känslig. Men nu är han fortfarande halt och det har gått 4 dagar. Så Hovslagaren kommer imorgon och drar av skorna och kollar. Funderar också på att boka in en tid på atg kliniken och ta lite bilder på hans ben. Han har haft några oförklarliga hältor förr, och när vi har kollat honom han han vart felfri. Tråkigt vilket som, känns som det allt händer han. Han var ju jätte sjuk nu i vinter en gång. Oförklarligt var han dåligt i nästan en vecka, åt inte sket inte, och bara stod och hängde. Hade distriktet här och de kunde inte förklara. Han tog prover som tydde på infektion, men efter ca en vecka blev han frisk och va bra efter det. dyrt kan jag lova....

Nu blir det väl som förra året att han missar de första tävlingarna... Trött på hästar nu kan jag lova..

Får hoppas snabbjobbet imorn med Nypon och Twixan får mig att få nytt hopp....


Tänk om han kunde vara helt fräch i kroppen , då skulle de inte va många som tog han....


Nej detta blev ett negativt inlägg, men ibland måste det få vara så :)

// Sandra





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0