Första dagen på TLU1

Nu är första dagen avklarad här uppe på wången. Och den har varit mycket rolig och väldigt lärorik!
Vi har haft föreläsning och praktiska övningar ihop med wångens egna veterinär. Han är även forskare, och han var mycket intressant att lyssna på.

Det handlade väldigt mycket om att man måste se på olika saker ur olika perspektiv. Och inte bara till sig själv, och för sin egen vinning. Han öppnade upp fler synsätt hos mig, och fick mig att se olika saker ur andra synvinkel! Tänk om alla människor kunde göra det, då skulle världen fungera betydligt bättre! ;)

Och mycket av det han tog upp kommer bli yttligare en byggsten i mitt tränande av hästar, ju mer kunskap desstå bättre förutsättningar!

Och speciellt tog han upp när man arbetar på travskola vilket synsätt man då ska använda, och att man ska vara proffisonell och inte heller där se till sin egen vinning.

Vi har även fått gjort bedömmningar av en skadad häst och ställt diagnos.
Vi var i ett lab och gjorde egna träckprov och lärde oss hur man räknar ut hur mycket mask hästen har.

Nog om detta!


Julia och jag ligger nu i sängen och har det gött! Big Brother live spelas på datorn.
Vi var på en liten bygdetur förut efter vi hade slutat för dagen. Vi spelade då hög och bra musik och kände att det är väldigt tråkigt att vi inte kan gå på istravsfesten med våra underbara vänner imorgon. Även om ni inte kommer få lika roligt när vi inte är med, så hoppas jag det går bra ändå ;)

Imorgon blir en mycket intensivdag, men kul!

Vi har fått massa tips om hur vi ska utveckla våra elever och den kunskapen ska vi ta vara på!


Twixan och Johny blev skodda idag, med ny balans!
Ska bli intressant hur det funkar!
Nypon startar som sagt imorn och det blir första starten som jag inte är på plats. Men jag tvivlar inte för en sekund att inte Carro klarar sig själv! Mest jag som är nervös haha!


Nej nu ska jag åter gå till BB tittandet!

Natti// Sandra






Kommentarer
Postat av: jimmy

Ser fram emot att bli uppdaterad när ni kmr hem! ;)

Ska att ägna en tanke åt er när vi är på festen... :P

2012-03-24 @ 01:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0