En riktigt bra dag!

Idag var en riktigt underbar dag om man jämför med igår! Har jobbat på travet och hade med mig Twixan som skulle gå snabbjobb.

Började med lite kontorsjobb följt av mockning av ponnyhagarna!
Under tiden värmde Caroline upp med Twixan. Hon skulle få gå 3x1000m. Hon har ju gått 2.11 som snabbast för oss. Nu har hon fått på sig optimal balans.
Snabbaste 1000m gick på 1.59 och långsammaste på 2.03, så riktigt nöjd! Var dock ganska många galopper som hon inprincip stog still och studsade. Hon gick vissa 100m på 11 sek och det kan ni ju själva räkna ut vad det blir för km-tid!
Hon har fruktansvärt mycket fart i sig, men har inte riktigt orken än att hålla ihop travet. Hon ska vila nu några dagar sedan blir det ridning under helgen. Och på tisdag ska hon få gå ett lite vässande jobb inför påskbomben!


Twixan i sitt nya täcke!


Spökhästen!

Sedan var det Nypons tur att röra på benen, och det gjorde han med besked!
,Började med 4 bakvarv och en provstart. Sedan skulle han gå 3x1000m, första 1000m gick han jätte bra men hade en liten galopp gick då 1,57! Skit nöjda!
Lite skitt emellan sedan var det dax för yttligare 1000m. Carro hade egen klocka, men jag klockade även jag.
Han travade klockrent (som vanligt) och när han svängde in på upploppet sa jag till Ickan : Den här tiden kommer bli riktigt bra om han inte galopperar. När han kom i mål kollade jag på klockan och höll på att tappa hakan.
Och när carro kom såg hon chockad ut och frågade mig vad jag hade fått för tid för hon trodde hon hade klockat fel. 1,53,5! Helt sjukt! Han har 1,54,8a i rekord som han gick EN gång en perfekt sommardag på färjestad på superbana med autostart!

Nu gick han ensam med 4 snabbjobb innan för västen, ensam och med brodd! så han behövde inte gå den sista

Så fruktansvärt nöjd över min lilla bubbe och naturligtvis över Carro, hon är en riktig kusktalang!
Så nu blir det påskbomben även för hans del!



Efteråt fick de en välförtjänt dusch och blev även smörjda med isbalsam :)


Efter åt var det hem med Twixan, och direkt tillbaka för att ha vuxen. Bara 1 idag och då blev det intervaller med Wirre som visade upp sig från sin bästa sida! Gick avslutande intervallen på 1.20 och så fort har hon väl aldrig gått! haha




Hovslagaren kom  idag och tog av Johny skon, inget sömstick och heller inte hovböld vad han kunde avgöra. Men han är dock väldigt öm i sin sula och han har en väldigt tunn sula och är aningen plattfotad så han la på en bredare ridsko och nu på kvällen var han nästintill halt fri så det var gött!



Avslutade dagen med några spel på atg och naturligtvis vann jag xD
Vadå tur dag!?

Imorgon ska jag bli kontors kvinna och arbeta på sekris på travet, hjälpa Johanna lite!


Lägger in lite bilder senare från Helgen på Wången!

NU ska jag gå och kolla på BigBrother!

Natti!




Kommentarer
Postat av: Ickan

Nypon - sagan fortsätter :)

2012-03-29 @ 15:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0