Dag II

Nu är andra dagen avklarad, mycket intressant idag med. Idag handlade första delen av dagen om hästens anatomi och fysiologi lite fördjupande. Vi fick gräva i en nyslaktad häst ben :S Inte jätte frächt med kul och se "på riktigt". Vi fick tips hur man lär eleverna/vuxna om hästens muskler, ligament, senor och leder.

Andra delen av dagen körde vi foderlära och näringmedel. Vi fick räkna ut olika foderstater för olika häster efter behov och förutsättningar. Mycket av det man lär sig vet man ju redan men en del nya saker man inte har tänkt på har kommit upp och mycket tips på hur man ska lära ut det man kan på ett "lättare" sätt. Jag begär ju inte att eleverna ska förstå samma språk som jag själv kan.

Imorgon står stall och närmiljö på schemat! Vi slutar vid lunch och då börjar den 9 timmar långa resan hemåt, ska bli skönt saknar min familj, vänner och hästar!

Fick rapport om att Nypon va trea på 2.00! Riktigt bra då han aldrig gått snabbare än 2.06 på nått istrav eftersom han missgynnas väldigt av brodd :) Men till veckan rycker dom! :D Banan va tydligen super, kul för banpersonalen som arbetar väldigt med den!


<3

Glöm inte att ställa om klockan i natt!


Är inte jätte nöjd över att mina älskade vänner är på istravsfesten och jag sitter i en säng och skriver på en blogg! haha Men hoppas ni får en underbar kväll/natt jag älskar er ändå ;)


Nu blir det gladiatorerna!

Sandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0