Fredag!

Idag var det sista arbetsdagen för den här veckan och det känns skönt att vara ledig i tre dagar nu! Är så himla mycket som måste fixas med inför lägrena och även med hus och hem.
Ikväll har iaf grannen Lars varit här och harvat och jämnat ut i paddocken, eftersom vi har köpt tre lass med natursand. Det blev super fint och väldigt mycket mjukare än de har varit, så nu är det som vilken paddock som helst. GÖTT! Nu får vi bara hoppas den hinner sätta sig lite innan det är dax för första lägret.
32 anmälda till våra tre läger, helt sjukt! Kommer bli jobbigt, men kanon kul!

Iår kommer även avslutningen vara här hemma eftersom hästarna har fått komma hit på bete nästa onsdag.
Har även klipps gräset idag som var väl behövt! Slutade 14.00 idag och hade möte med Johanna ang lägrena fram till 16.

Imorgon kommer älskade Ickan hit och ska hjälpa mig med en del förberedelser inför lägrena/betesläpp.Hagarna ska fixas, stallet plus ladugården ska städas.
Senare på kvällen ska även hästarna fixas inför  söndagens starter.
Både Johny och Twixan startar i två lopp!

Johnys chanser: I lopp 1 står han bra till, men det gör även hygglo, palle och Celsius! Och med hela 6 hästar på distansen framför tror jag det kommer bli stora trafikbeskymmer. Celcius har dessutom börjat gå som tåget sen saras behandlingar! Kanske en seger till travskolan?
 I hans andra lopp ser jag större förhoppningar om en bra placering! Endast 6 hästar med i loppet och inte jätte mycket med tillägg!
Funderar på en drastisk återgärd i hans balans men vet inte om jag vågar. Hade specialarn kommit som lopp 2 för han hade jag inte tvekat men nu när hans "bra" lopp går som nr 2 blir jag mer tveksam.... Den som lever får se ;)


Twixans chanser: I hennes första lopp är det 1.58 och 1640m. Hon har stått på travskolan i 3,5 vecka och har gått ganska tuff träning och jag vet inte riktigt hur hon har tagit det. Körde Intervaller med J och Zalsa förra fredagen och jag var mer än nöjd efter det passet! Men hon har en tendens att bli oskärpt och inteta ut sig till fullo i lopp, och jag vågar inte tro på henne innan hon visar i lopp vad hon kan. För kapacitetsmässigt ligger hon i topp i det loppet, men vad hjälper det om det inte visar sig i lopp?
Hennes andra lopp ser bra ut på förhand, dock är jag lite osäker på hur hon funkar i andra loppet, enligt ägaren ska hon funka bättre i sitt andra lopp, men enligt mig tycker jag det har varit tvärtom. Iofs kanske hon behöver mer träning...
Hovslagaren Anders har fått lite fria händer när det gäller hennes balans och vi har provat en ny sak som ska bli intresannt och se hur det funkar, för det verkade ju bra i fredags :)
Jag har verkligen fastnat för den här hästen och det kommer bli jobbigt den dagen vi ska lämna tillbaka henne..



<3


Håller även på att planera årets semester. frra året var vi ju på Eskilstunas dubbeltrav och var på parken zoo på lördagen. Dock var detta ett väldigt stort projekt och det känns itne aktuellt i år! Istället tror jag det får bli Liseberg eller Skara sommarland med de stora tjejerna och Astrid lindgrens värld med Lea. Hon som ÄLSKAR alla astids filmer!



Vad rekommenderar ni?


// Sandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 Lägrena kommer bli awesome :P LISEBERG, då vill ja med, ja räknas t familjen :D:DD



2012-06-08 @ 21:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0