Summering av helgen!

Då var den här v75 helgen över, för det här året! Det har varit hektiskt och mycket och göra. Men ojoj va kul vi har haft! Kunde väl ha varit lite bättre väder, men man ska inte klaga för det kunde ha varit mycket värre med!
Börjar väl med Fredagen,
Den började på banan vid 8 tiden för plombering av boxar. Sedan var det ner till torget för 5-kamps jippo. Det blev mycket lyckat och trots regnet hade alla roligt! Det blev Peter och Linda som åter igen tog hem kampen med minst möjliga poäng för tätt där efter kom Paw Mahony och Mats Andersson!
Sen var det bara att kasta sig upp till banan igen för att fixa iordning TT för lopp. Hon värmde Okey och så men sen när loppet kom vette fan vad som hände. Eller ja det vet jag ju det hade ju regnat massor banan var väldigt lerig och tung. Hörde en av våra "stora kuskar" säga att den var 2.5 tung. Hon trivs inte på knadiga banor när hon inte fått nått fäste det visste jag ju innan. Men jag blir så nojjig direkt och börjar fundera i banon om hon inte skulle vara fräch. Men som Johanna sa bara för att hästen gör ETT dåligt lopp behöver hon ju inte vara halt. Men känner iaf mig kluven till Ponnychamp. Vill inte åka 50 mil och få en Diskad häst.. Så åker in imorn och kör ett tuffare jobb med henne och kollar om hon känns bättre nu när banan är bra igen. Och bestämmer sedan om det blir start eller ej :)
Iaf Grattis till Linnea och Pirre som vann!! Så jävla kul, känner ju mig ganska involverad där eftersom det var jag som hjälpte dom hitta honom. Han är en stjärna det visste jag! Så GRATTIS igen!!!
 
Lördagen: Själva dagen med stort D. Började även då kl 08 och plombera och fixade med allt i bondgården. Var ansvarig över miniatyrhästarna som kom men de klarade sig rätt så bra själva! Så otroligt söta :D
Hade även 3 stycken dubbelsulky bokningar, och det verkligen syns att Wirre gillar att visa upp sig! Kan man inte vara bra på att springa snabbt ska man iaf springa med stil är hennes motto ;)
Vi gjorde även en intervju med dagens konfransier Kajsa Gustavsson, eftersom vi nyss fått reda på att vi inte bara vann våran uttagning i Vi i travskolan utan var smått överlägsna och hade mest poäng av alla 25 lag!
Har nyss sett intervjun och dör typ, hatar att se och höra mig själv. Men vem gör inte det ;) Man får bjuda på sig ibland så är det bara!
Dagen flöt på bra och det var fin travsport! Lite kul att både Parkin och Orecchietti stod i travskolans stall. Kul att ha sånna stjärnor i närheten!
En sak som inte var så kul var när det hände en olycka och en häst reste sig och sulkyn gick sönder. Som tur är verkar det ha gått bra med både häst och kusk. Johannes är en fighter så vi ser han snart på banorna igen! ;)
Efter loppen var det bara att kasta sig i bilen och hem för att göra iordning sig för det årliga travfesten med utgång. Iår var det även dax att ta farväl av Förfesten på storgatan. Eftersom Johanna och Peter nu flyttar till sitt nybyggda hus i Struven!
Det var länge sen jag hade så roligt som jag hade i lördags! Väldigt trevligt folk och lagom med dricka;) Tack alla som var med och gjorde min dag! ;)
 
Tror detta sammanfattar min helg rätt bra! Med goda vänner kan inget bli fel! :D Nu laddar vi om för nästa år ;)
Natti!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Helgen var superbra! Nu bygger jag kök i Struven, snart får du komma förbi

2012-07-17 @ 12:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0