Onsdag

 
Första dagen på jobbet idag! Va sig likt, var som jag va där igår ;) När ja kom hem lekte jag lite med Lea och lagade mat. Lea åt jätte bra, skönt eftersom hon har matstrejkat ett tag nu under sjukdom.
Sedan gick jag ut och fixade med travskolans hästar, känns som jag tar hand om de mer än mina egna.. Men allaq måste ju skötas :D Körde iaf Texas idag igen och han var om möjligt ännu bättre denna gången! Kul!
Sedan blev det några timmars arbete med att laga hagar, flytta hästar, byta vatten ge hö och kraft. De står nu uppdelade i hagar efter tjocklek xD Det börjar ta på betet så de stödfodras nu med hö och det känns som att kasta pärlor till svin att slänga in 20 kg hö på kvällen för att de stora(som behöver det) ska få det de behöver och ponnyerna (som absolut inte behöver det) äter upp 10.....
 
Så nu står Wirre och Wiggen ensammna i den stora hagen så det kan få obehindrat med hö och även få kraft på kvällen. Tjockshettisarna går på minimalt bete och få liiiiiiite hö på kvällen.. Och russen går på det betet som har vuxit upp en del så de inte behöver nå hö..
 
Odessa och Johny går i den nya gräshagen ;)
Så blir en del arbete när allt vatten ska bytas varje dag när de går i 5 olika hagar xD
 
Shettisarna blev helt crasy när ja släppte ut de i den andra hagen, tog lite bilder.. Som jag lägger ut i ett annat inlägg ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0