Söndag

Idag har det inte hänt mycket, jobbade 7-14 sen blev det en tur till Töcksfors.
Blev mest till Lea (som vanligt ;). men det är ju så mycket roligare att shoppa rosa "bebiskläder" ;)



Lea för vad som känns som 100 år sen.. <3

Har en lite fundering.
Jobbade i stallet på travskolan i Onsdags, Ickan va på kurs i stockholm.
På natten till Onsdagen blev Lea sjuk, öroninflamation. Men eftersom jag skulle ha stallet så fick Magnus vara hemma. Hade även hans firmabil, så kommer det in en gubbe i stallet och frågar vart Magnus jobbar idag eftersom hans bil är här.
Säger då som det är att han är hemma med sjukt barn, och får till svar: Gud vilken snäll gubbe du har som hjälper dig så.

VAAA?!!? Hjälper mig? Jag är väl inte ensam om att vara förälder.
Aldrig att någon skulle ha sagt så till Magnus om det hade varit tvärtom.
Missförstå mig inte, jag är jätte glad att jag har en sambo som DELAR föräldraskapet, men varför är det så att folk ser ner på en om man låter pappan vara hemma vid tex sjukdom. Helt sjukt egentligen.

Har ibland sett mammor som knappt låter pappan byta blöja, vad jag vet är man  50/50 i ett barn, och tycker inte alls det är konstigt att pappan har lika mycket ansvar. Då säger nästan alla mammor: jo men det är jämnlikt mellan oss, men i hur många familjer stämmer det egentligen?

Nog om detta!



Johny gick en ridtur, har inte hört nått så de gick nog bra ;)

Imorn blir det tufft hemtjänsten 7-15 och sedan vidare och ha Johannas kurser 15-30-20-30.. Meeeen det går nog bra :P
På Tisdag blir det en tripp ner till skåne för att hämta hem våran nya travskolehäst Texas Trot.



Sitter nu och väntar på att veckofinalen av Big Brother ska börja......



Ciao// S



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är konstigt hur vissa resonerar, det ska vara lika självklar att pappan är hemma som mamman om båda jobbar. Kram

2012-02-26 @ 20:50:54
Postat av: Jerker

Har aldrig förstått mig på föräldrar som inte ta vara på sina barn. De är de viktigaste vi har. Sedan kan ju "livspusslet" se olika ut men ansvaret måste ju delas för det, oavsett hur man sedan delar det.

2012-02-26 @ 22:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0