Nu var det dags!

Nu
Nu så alla mina kära läsare var det dags att ta upp det här med bloggandet igen... Många som har frågat när jag ska börja blogga igen och trots att jag har gjort typ 5 inlägg sen i sommras är det ganska många inne på bloggen varje dag :) Betyder ju att man iaf skriver nått intressant ;)
 
Ja du vart ska man börja.. Känns som det typ är omöjligt att skriva om allt som hänt så tror ja skippar det och ser framåt istället...
 
Hästarna då.. ja du finns väl inte så jätte mycket att säga om dom men kan försöka..
 
Nypon har stått i typ 2 månader nu, kände som att han verkligen behövde ett break men nu är han piggare än nånsin och ska börja tränas igen nu under veckan. Planen med honom är att det här är hans sista år på tävlingsbanan och att han ska vara i toppform i maj, därav inga istrav med honom iår.. Han har verkligen gjort sig förtjänt av att lägga skorna på hyllan, trodde redan förra året skulle bli hans sista med han lyckades gå rekord och t.o.m vinna. Och hålla sin fina tradition att vinna minst 1 seger per säsong! Vore ju iofs synd om han skulle avsluta detta året utan seger men det får vara värt risken. :)
 
 
Johny har haft en lugnare period nu i två mån där han endast har gått dressyrträning och lite annan ridning.Han har hunnit vara med på en dressyrtävling på ridklubben med Maja där han gick väldigt bra och fick väldigt fin bedömning och speciellt över hans gångarter. Som sagt kanske han skulle passa bätttre som ridhäst men han får en säsong inom travet till. 2-08 är ju ingen super dålig tid! Han överraskade verkligen oss alla i sin sista start för året. När han på Åby i oktober lyckades vara 2:a på nytt rekord 2.08 och även höll på att vinna. Det känns som vi har hittat rätt i hans balansering och kan han bara få en riktigt bra vinterträning nu i vinter kommer han vara ännu bättre till året. Han ska tränas mycket skritt i backar för att få en bra muskelatur i ryggen. Farten har han det är det andra som inte har hängt med. Han gick ju från 2.20 i rekord till 2.09 på bara några starter och hans kropp har inte hängt med i den snabba rekordsänktningen. Så han kommer gå istrav nu i vinter för att få mer tider i kroppen, dock inte alla.
 
Tissan går nu på travskolan, hon kommer gå kvar där i år även fast jag flyttat tillbaka till sillerud. Då hon funkar så otroligt bra med allt där. Snällare läromästare går inte att hitta. I stallet kan hon vara lite små naffsig men direkt hon kommer ut är hon de flestas favorit! Hon har som sagt gått på travskola och haft lite vila då hon var lite sliten efter en hård säsong. Hon fick allmän behandling sedan återbesök och då var hon fullt frisk så behövdes ingen behandling. :) Nu kommer Sara och går igenom henne på Tisdag och det tror jag behövs efter en tuff säsong :) Hon har också gått stabilt och bra iår och vi kan inte vara nått annat än super nöjda med henne! Hon har dessutom hunnit vara med på en dressyrtävling där hon vann helt överlägset! Hon är verkligen komplett!
 
På den privata fronten har jag fått fast anställning inom Årjängs kommun, lea har fyllt 3år och livet leker! ;)
 
Sedan har jag börjat leta häst, dressyrhäst då. Började känna hur mycket jag faktiskt saknar att rida när vi var på tävlingarna på NRK. Saknar verkligen att rida på riktigt inte rida runt på travare, hur mycket man än vill säga att det är samma sak så är det inte det. Långt ifrån. Inget ont att att göra det absolut inte men det är inte det jag vill. Det optimala vore ju att skaffa tex ett kallblod iom att den både går att använda inom travet och ridningen men känner att det är inte det jag vill så då får det vänta. Det får ta den tid det tar, rätt häst dyker nog upp, För att få en medelmåttig ridhäst men hyffsad gång är du direkt upp i över 50000.- och det är jag inte beredd att ge. Hellre en lite mer grön häst med potensial. Är ju inte VC jag ska upp i utan bara rida runt på lite lokal/regional nivå. :)
 
(Det komiska är ju att det här faktiskt är en travhäst xD)
 
Imorn startar jag igång vinterns guldkurs med detta årets 6 nya licenstagare! Här har vi morgondagens stjärnor!
 
// Sandra
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du skriver igen men tycker ju självfallet att du ska köpa dig en nordis :)

Svar: Haha vet allt de johanna ;)
Sandra

2012-12-09 @ 18:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0