Mycket att göra..

Ja som skulle bli bättre på att blogga... Hmm jaa de har jag sagt många gånger... Men det är så himla mycket just nu, hästskötarsystemet som jag har "uppfunnit" och arbetat mycket med är nu igång och det betyder ju inte mindre jobb precis.. Dessutom har jag ju mina måndagar  med guldkursen med de som ska ta licens till våren. På detta 75% på hemtjänsten, 2 hästar hemma och en famlij...
 
Måndag, tisdag och onsdag har jag varit ledig från HT, dock har jag nästan bott på travet. På Måndagen var det guldkurs och innan det var jag på kontoret några timmar och planerade vårens kurser med Johanna och gjorde även klart med det sista med hästskötarsystemet. Tisdag var jag på kontoret en stund sedan några timmars förberedelser inför avslutningen på travskolan och sedan själva avslutningen som var en succe! Dock väldigt kallt!
Onsdag hade jag premiären på skötarsystemet som går ut på att alla hästar har en egen skötare under de här vintermånaderna när det inte är nån travskola. De får chansen att prova på hur det är att ha egen häst plus att hästarna blir tränade :)
 
Dessutom har jag åkt på en 3gradig av 3 möjliga öroninflamation, så huvudet är helt tätt (mer än vanligt) ;). Hör ingenting på höger öra och väldigt lite på Vänster så hör ja er inte är det inte för att ja skiter i er, eller ja hehe ;)
Så har nu fått medicin och hoppas snart det går över!
 
Idag jobbar jag kvällen på HT, har inte varit där på över en vecka så får se va de har hänt för nått där.
 
Just de! Sara min equiterapeut har varit och gjort en genomgång på Tissan i tisdags. Hon har tillochfrån haft problem med låsningar och sin rygg. Jag brukar ALLTID låta henne gå igenom mina hästar minst 2 gånger per år. En equiterapeut är en slags massör som sysslar med både "kotknackning, massage, laser och akupunkttur. Våra hästar, iaf vi som håller på med trav är högpresterande idrottsmän som är i behov av omvårdnad. Finns ingen elitidrottsman i nån sport som inte går hos en massör, så varför skulle våra hästar inte få samma behandling när det är de som gör jobbet...
Vi måste vara rädda om våra hästar de kanske inte är skadade nu men tar man inte ordentlig hand om dem med förebyggande vård, regelbundna skoningar/verkningar avmaskningar och veterinärkoller så är inte frågan om  det kommer problem utan när de kommer. Det är ingen teori utan sanning. :)
I vilket fall som helst så var Twixan hur fräsch som helt i kroppen, knappt nått alls vilket sara var väldigt förvånad över :D Då vet man ju att man iaf inte är helt fel ute när det gäller träning.  Nu behöver inte hon kolla på henne igen förrän till våren när tävlingarna drar igång!
 
www.svef.se För mer info om vilka godkända equiterapeuter det finns i värmland och information om vad de gör :)
Tissan vid segern i våras! (fler kommer)
 
På Tisdag ska Rydens Indigoblue göra sin 9:onde start i jakt på sin femte seger, (3:dje raka!) Tycker dock att det ser lite tuffare ut än sist. Han har tillägg denna gången med men nu har han 2:e spår i volten och han är lite krånglig i voltstart och då är ju inte 2:e spåret så bra. Men alla lopp ska köras och storfavorit lär han ju bli ändå...
 

"Förra året satte Åke Svanstedt svenskt rekord då hans hästar tjänade 45 476 622 kronor. Ett rekord som nu är slaget.

När Rydens Indigoblue tjänade 25 000 kronor i lopp 2 på Åby passerade stall Åke Svanstedt sitt rekord och efter tisdagens lunchtävlingar lyder det nya svenska vinstrekordet under ett år på 45 506 774 kronor."
 
Kul att han blev historisk med just Digo!
 
 
Nej nu får jag nog göra nått vettigt innan det är dags att dra till jobbet..
 
// Sandra
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra det gör för han, Digo alltså :)

2012-12-14 @ 19:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0