Jobbat kvällar..

Har jobbat kvällar denna veckan så har inte hunnit med att blogga. Men nu så!
I måndags jobbade jag dagen på HT sedan kvällen på travet. Mellan jobben hann jag med att köra Tissan, som verkligen var helt underbart fin. Jätte pigg och fräch öronen var framåt från det jag tog ut henne ur boxen tills dess att jag släppte tillbaka henne!
Tror jag körde ca 6 bakvarv sedan hann jag inge mer. Hade guldkursen som såg på st-filmen om licenser, och efter tränade vi voltning utan hästar på banan.
 
Efter travskolan hade jag ocih Johanna möte med några ur styrelsen på NRK (ridklubben). Där vi disskuterade sammarbete, tävlingar och träningar. Gick super bra och känns bra att vi gör allt för att ridsporten och travsporten ska närma sig varandra.. Det är ju trots allt hästar vilken gren man än håller på med ;)
 
Tisdag jobbade jag 13-22 på HT, och kl 13,10 startarade Digo på Åby, trodde på chans iom att han var typ 70%are, men det är inte bara bara att vinna från tillägg. Han fick en ganska bra start, och la sig 4:e inner en stund, gick sedan ut i dödens och ner i 3:e inner och 700 kvar gick han ut i dödens igen och pressade på ledaren som var andra hands favorit. Han tog lätt ner den och sedan var det en promenad i parken in i mål.
Åke sa sedan att han inte riktigt vet HUR bra han är, och att han aldrig har behövt kört på honom. Gick i mål helt oberörd i tisdags igen!  Men nu blir det lite vila över julhelgerna och v75 ville han vänta med tills banorna var tillräckligt bra för att köra barfota bak, då han trodde han skulle bli ännu bättre då. Han vill ju inte starta där bara för att starta man vill ju kunna vinna! Helt sjukt att han blev så bra, trodde vi inte när vi köpte honom! Hade nog inte varit så bra heller om han inte hade varit hos kungen!
 
Onsdag var det meningen jag skulle vara ledig men gick gå in och jobba ändå och vara ledig på fredag ist. Jobbade kvällen iaf och var väl inget speciellt som hände igår. Hästskötargänget var på travet med Ickan och red/körde! Tissan gick en motionsrunda i skogen av Johanna E.
 
Lea har blivit sjuk lagomt till jul, hoppas hon hinner friskna till!
 
Idag har det INTE hänt nått, varit hemma nästan hela dagen med Lea som har varit halvt omöjlig....Får tänka på att hon e sjuk..
 
Nu ska ja gå ut och mocka och ta in pållarna!
 
// Sandra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0