Veckoblogg :D

Haft väldigt mycket den här veckan, har jobbat både på hemtjänsten och travet nästan varje dag. Dessutom varit ensam med Lea och hästarna tis-ons. Så har helt enkelt prioterat bort att blogga då , även om det är tråkigt för mina trogna läsare ;)

Måndag: Var jag faktiskt ledig, så hade en 100% Lea dag. Vi startade dagen på öppna förskolan med kusin Julie.
Det är mycket roligt att leka där, de har ju så mycket saker ;) Sedan åkte vi upp till Ickan och hämtade henne och begav oss ner till Ica och storhandlade. Åkte hem och såg på Madicken *suck*, mockade och gosade med hästarna lite. TT fick en skrittur och Johny vila. På kvällningen när lillan hade somnat åkte jag in till simhallen och träffade Ickan för lite simning. Efteråt körde Ickan fast sin bil i leran xD Skatta gött! :D






Tisdag:
Jobbade uppe hos Johanna, hjälpte henne med lite småpyssel, gjorde klart propparna till Mixtravet och senare kom Ickan upp och vi hade möte ang sommaren. Om v75, veckan innan och "sommarlov på travskolan".
Kl 13,30 åkte jag ner till Linas Tattoo och tatuerade mig. Körde TT på kvällen ett hårdare pass här hemma, körde inte fort men körde mycke backar  och en del skogsklättring.


Onsdag: Var en jobbig dag! Jobbade 7.16 på hemtjänsten, 16-21.30 på travskolan. Var iaf licenslopp både för barna och för Jimmy och wirre. Alla sköter sig så bra. 8 hästar på samma distans, det finns det ju faktiskt ponnykuskar med licens som inte klarar. Nypon gick bara några bakvarv och ett rättvarv på 2.35. Men senare hade jag vuxenkursen och vi drog ut på en skogstur. Jag körde Nypon själv och han va väldigt pigg, fick hålla i hela tiden. Provade jämt att släppa av honom i en kort intervall utan käk och han kändes jätte fin. Han har bara gått travskola plus motion sen färjestad. Så till veckan ska carro få köra lite snabbare på Lördagen. Missade info mötet om "Tillstart" men gjorde int så mycket vet ju en del redan och ska naturligtvis anmäla mig!

Torsdag: Jobbat till 16 idag med, kom hem och myste med Lea ända tills hon la sig vid 19.00. Carro var här och red Twixan, tränade en del galopp och hon har verkligen en power i sin galopp! Lägger mycke mark under sig, dock är det ju trav hon ska syssla med xD
¨Packar och pysslar lite ska nämligen till Stockholm imorgon, TLUII under helgen ihop med Julia och en tjej från Åmål. Intressanta kurser under helgen men en mycket teoretisk del av utbildningen. Imorgon ska jag även jobba på travet innan jag åker...

På Måndag åker ju jag, Linnea och Madelein ner till skåne/gbg och hämtar hem lite ponnytravare till kommunen :P

 Lördag ska Twixan gå galoppintervaller på gamla järnvägen. Värsta kolstybben där! :D


Uppdatterar nog under helgen om jag hinner! Kommer saknar alla här hemma även om jag bara ska var borta tre dagar :)

Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Vickan

HAHA ja gott skratt ja!! Ja till start kommer bli toppen, ska bli kul :D

2012-04-26 @ 20:43:00
Postat av: jimmy

HEKTISKT!!! .. Men vem fixar det om inte du:)

Instämmer med vickan! 6e maj, boka in:)

2012-04-27 @ 00:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0