Onsdag

Varit en lång dag idag! Elin och jag åkte iväg mot Karlstad vid 11 tiden. Började med att åka till Elgiganten och kollade på mobil, va inte många knappsats telefoner där om man inte ville ha en i 300-700krs klassen och riktigt den nivån vill jag inte ha. Men hittade tillslut en som var till hälften knapptele! Så den fick det bli!

Åkte sedan vidare mot footnews och HM, köpte äntligen ett par converse. Fick bli ett par mörkblå, går ju ihop med allt! På HM blev det ett super söt klänning till Lea, ett par byxor, hårspänen (Lea), en skjorta och en mörkblå tjöja till mig själv!

Vidare mot Hööks, där det blev en gelpadd, ett rött schabrak, en film om tömkörning och ett regntäcke som blev väldigt billigt ;)

Avslutade på Ica Maxi där jag köpte samma saker till min lilla prinsessa!


Svart häst+ Rött täcke = snyggt!









Sedan var det bara hem och slänga in hästarna i transporten och fara iväg till banan. Johny och Twixan fick gå varsitt snabbjobb och jag hade två lektioner.  Alla licens elever körde sitt första licenslopp och alla klara det galant. Nypon är underbar och inte bara jag som tycker det kan jag lova!

Twixan gick med i provloppet, första 100m gick INTE fort så total tiden gick på 2.07 men jag hade 2.01 på sista 1000m, och det bästa av allt var att det inte blev en enda galopp!

Johny blir bara bättre och bättre. Trots att han kämpar med stilen pga av de tunga ridskorna så har han en fruktansvärd vilja och en underbar motor! Han gick första heatet på 2.06.0 och andra heatet på 2.02.5! Han travade inte jätte fint bitvis men har jag sett värre.. Blir nya skor till helgen inför start på färjestad  den 22! Vill verkligen att han ska få ut så mycket som möjligt av den kapaciteten han har.. Inte få en rekordsänkning på 10 sek utan nån seger... Sånt styr man ju inte över men hoppas kan man :)

Nypon gick med i shettisarnas tempo och gick hela 3.03 :P


TT och C ute på tur!

Nu får det bli natta ska upp 05.50 och jobba 7-16!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0