Det blev vinst!

Det blev vinst för carro och Troll twix debut tillsammans på travovalen. Startade från 180 meters tillägg på åmåls 800meters bana! De kom in i rad på upploppet floxx invändigt, Twixan i dödens och Zalsa i tredje spår! Twixan tog över ledningen men kort före mål lyckades Zalsa sätta nosen först.. Jag och Johanna var jätte nöjda! Etta och tvåa liksom! Tills de ropar ut i högtalarna att Zalsa är diskad för målgalopp och att Twixan vann.. Det är svårt att vara 100% nöjd när det går till så, inte för att ja inte var nöjd med T som gick som en gud! Utan för att jag känner med Johanna. Men hon har en sån maskin till häst att det blir fler segrar för henne i sommar!

Det syndes redan i värmningen att det skulle gå bra! Hon kändes hur bra som helst. Hon har fortfarande en del saker att slipa på, hon bromsar direkt hon kommer fram till den sista hästen, gick jätte fort till att hon nådde fram till Floxx som hade ledningen och då bromsade hon en del tills Zalsa kom upp utvändigt. Hon gick 2.02 vilket jag tycker är en väldigt bra tid på åmåls bana och första loppet tillsammans med ny kusk! Och hon är Lååångt från toppform!
Tror vi får ett roligt år i år.





Måste dock ge dagens diss till åmåls travet idag.
Hästarna i första loppet startade från fel distans, ingen huvudstarter och inga volt vakter. Tills slut fick vi springa ut och reda upp allt. Loppet gick iväg, och då begav jag mig till sekritariatet för att säga att de va tvungna att fixa det till nästa lopp iom att det här är ett riktigt lopp och inget bygdetrav. De skulle dom, men sedan när loppet skulle gå, ingen där varken huvudstarter eller nån volt vakt. vi fick samla ihop 8 personer som fick stå.. Jag var kraftigt missnöjd och det var fler med mig!
Sedan skulle vi gå och hämta ut priset, fick en rosett och ett grattis. Trots att det står i proppen att det är prispremíer. Tills slut fick ordf i Vpts gå och göra en lösning så tillslut fick vi våra prispengar.. Men inget annat och de i shettisloppen fick inget! På måndag blir det ett mejl till ST och förklara hur det sköttes. Jag hade blivit galen om T hade fått ett nytt rekord på detta viset. Det kanske låter som en värdslig sak men det var ingen som visste nått.. Inte ens de i VPTS verkar veta om det var de som anordnade, men får verkligen Åmål som sällskap arrangera officiella ponnylopp, trodde det var tvunget att gå igenom en ponnytravklubb. Skyller inte på de som jobbar där men det borde varit mer planerat eller om det helt enkelt är ST´s fel.. Att de inte informerat tillräkligt om ponnyloppen, för hur det verkade så gick det rätt till i de stora loppen.

Dagens Hiss: Går iaf till Caroline! Vilka körhänder den tjejen har! Bara kör två hela säsonger och redan tagit fler segrar än många andra! Blev årets kusk förra året efter att bara ha kört 2 år innan! Hon har en fingerkänsla och klarar många olika hästar. Hon är dessutom ödmjuk och skryter aldrig! Så jag får göra det åt henne! Du är värd all framgång!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till er båda som kämpar på med hästarna!!!

2012-04-16 @ 22:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0