Bara att ta nya tag!

Det gick som det gick Johny vart diskad, eller ja egentligen inte för 2 st 20meters galopper blir man väl inte diskad av egentligen.. Men det är sak samma för han travade inte bra.. Han är ett mysterium, travar som en klocka långt under redkordet ibland och ibland kan han iten ens 2.20 utan att se förjävlig ut.. Han går ju iofs utan nånting annat än huvudlag, och hur mycket jag väl nu vill att mina hästar ska gå utan "hela selkammaren" på sig så måste jag nu börjar luska i hur han behöver balanceras.

Men först blir det en grundlig genomgång av både Vet och Sara, igen.. Ingen idée att börja mixtra innan man vet hundra procent att hästen är helt fräch :)
Konstiga är att han springer och klipper med öronen och ser allmänt glad ut. Brukar väl inte en häst med smärta göra. Det ser nästan ut som han springer och bromsar ochbara  är väldigt ofokucerad.

 Men det är som sagt bara att ta nya tag, går inte att gräma sig över det som går dåligt. Bättre och tänka på det som går bra istället och änså länge har jag ju fler glada minnen inom denna sport än dåliga. Och vi får väl hoppas det fortsätter så :D


Nu blir det madicken med Lea!

Ha ré bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0